Waarom en hoe kun je het beste SEO gebruiken voor je teksten?

Het is aan te raden gebruik te maken van Search Engine Optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie, wanneer je teksten gaat schrijven. Hierdoor zal je website dankzij dit soort SEO teksten beter vindbaar worden in Google waardoor potentiƫle klanten je makkelijker kunnen vinden. Als je weet hoe je doelgroep op Internet zoekt, weet je ook beter wat ze belangrijk vinden aan een dienst of product. Je kunt in Google bijvoorbeeld het zoekwoord waarop je gevonden wil worden intypen en kijken naar gerelateerde zoekopdrachten. Deze kun je vervolgens weer toevoegen aan je zoektermen die je weer kunt invoegen in je tekst. Hoe kun je het beste SEO toepassen in je teksten?

Verplaats je in je bezoekers en bepaald goede zoekwoorden

Probeer je goed in je bezoeker te verplaatsen. Bepaal goed wat het doel van je tekst is, voor wie je deze schrijft en wat je hoopt dat de lezer na afloop doet. Als je hier goed over na denkt zul je betere teksten schrijven die aanslaan bij lezers en ook eerder door hun gedeeld zullen worden via websites of social media.

Zoals eerder genoemd heeft het dus ook zin om de juiste zoekwoorden te gebruiken. Via Google kun je makkelijk ontdekken waar je nog meer op gevonden kan worden. Je kunt dan via een site zoals bijvoorbeeld Backlinko.com verder onderzoeken hoe vaak mensen op deze zoekwoorden zoeken en hoe de concurrentie hierop is. Probeer je zoekwoorden vooral in de titel, meta description en URL van je artikel te verwerken.

Promoot je tekst goed en probeer gebruik te maken van copywrite technieken

Het heeft zeker zin om na te denken over de promotie van je content. Dit kun je doen door andere websites te benaderen om te vragen of je een gastblog achter kunt laten, of je deelt informatie via social media of via fora. Als je dit op de juiste manier doet levert het links op naar je pagina waardoor Google dit als een relevante tekst ziet en je hierdoor zult stijgen in de zoekresultaten. Probeer ook gebruik te maken van copywrite technieken.

Gebruik bijvoorbeeld goede overtuigende argumenten om mensen tot een bepaalde actie over te laten gaan en ze vast te houden op je website. Denk aan kleine dingen zoals: schrijf in voordelen, laat gebruikers voordelen van diensten of producten benoemen, benoem waarom je product echt goed is en omschrijf de oplossing die je dienst of product aanbiedt.