3 manieren voor een hogere conversie op jouw webshop

Wanneer je een eigen webwinkel hebt, wil je de omzet hiervan optimaliseren. Er zijn verschillende manieren om voor een hogere conversie op je webshop te zorgen. Denk bijvoorbeeld aan gerichte advertenties binnen zoekmachines! Op deze manier trek je meer klanten naar je webwinkel, die wellicht direct een product bij je bestellen. Ze hebben immers niet voor niets voor jouw webshop gekozen. In dit artikel beschrijven we drie manieren om voor een hogere conversie te zorgen.

Tip 1: laat een animatievideo maken

Een filmpje zegt meer dan duizend woorden! Laat daarom een creatieve animatievideo maken, waarin je beschrijft waarom consumenten een product bij jou zouden moeten bestellen. Ook kun je in zo’n filmpje beschrijven welke producten je verkoopt, wat uniek is aan deze producten, enzovoorts. Het vergroot de kans dat klanten iets bij je kopen!

Tip 2: maak een nieuwsbrief voor je klanten

Naast het laten maken van een animatievideo, kun je er ook voor kiezen om je klanten wekelijks of maandelijks een nieuwsbrief toe te sturen. Je kunt klanten in de nieuwsbrief op de hoogte brengen van de laatste kortingsacties, de nieuwe producten in je assortiment, enzovoorts. Houd de nieuwsbrief kort en krachtig, zodat lezers sneller geneigd zullen zijn om op een link in je nieuwsbrief te klikken.

Tip 3: zorg voor een leuke blog met CTA’s

Onder een CTA verstaan we een “call to action”, wat een essentieel onderdeel is van de optimalisatie van je conversie. Je wilt bezoekers op verschillende plekken aanzetten tot het bestellen van producten. Dit doe je onder meer in je blogartikelen! Schrijf artikelen die gerelateerd zijn aan bepaalde producten uit je assortiment en sluit de artikelen af met zo’n CTA. Als lezers na het lezen van je artikel enthousiast zijn, zullen zij al snel ingaan op deze CTA. Op deze manier verhoog je de conversie van je webwinkel!